8/11/2017

kuka vain kuristaa kylpyammeeseen

Mä muutin juuri Ouluun soluasuntoon ja nyt mä vaan olen siellä parin tuntemattoman ihmisen kanssa. Se on oikeastaan tosi chilliä, tai niinkun, kun on oppinut ottamaan tosi paljon vastuuta muista kanssaeläjistä, niin nyt pystyy vähän hölläämään, koska ne muut on vielä niin vieraita. (ja monta vuotta minua vanhempia)
   Ja mä myös aloitin lukion. Se oli ihan kivaa, uusi ympäristö ja uudet ihmiset, mikä kaikki voikaan mennä pieleen.

To be honest, ensimmäisenä kouluaamuna mä istuin bussissa menossa väärään suuntaan, mutta ehdin kuin ehdinkin lopulta kävellä neljä kilometriä Oulun keskustan toiselta laidalta kouluun. Ja sitten mä istuin siellä sadanyhdeksänkymmenen muun paniikissa olevan 16-vuotiaan kanssa. Lystiä. Ensimmäinen päivä oli lähinnä tutustumisleikkejä ja uuden osoitteen muistelua luokan edessä. En muistanut.
    Toisena aamuna mä osasin jo bussiin. Kahden tunnin hypärin aikana ehtii käydä kotona nukkumassa, mutta kannattaa varmistaa, että herätys on päällä. Mä heräsin 20 minuuttia ennen tunnin alkua, katsoin itseäni peiliin ja kelasin; why am i like this. Sit mä juoksin.

   Tänään musta tuntui tosi pahalta tulla takaisin Ylivieskaan. Täällä ei voi ajella ostoskärryllä parkkihallissa, eikä ole kauniita puistoja, eikä oikeastaan yhtään mitään muutakaan kivaa. Täällä ei voi kävellä läppäovista sisään Burger Kingin keittiöön. Mä vaan Googletan mikä kaikki Ylivieskassa on huonoa ja haluan takasin kotiin.

Lana Del Rey on tänään Suomessa ja mä en pääse näkemään sitä.




kuva: niina huhtamäki

2 kommenttia:

  1. Onnea kämppäkavereiden kanssa asumiseen! Toivottavasti teillä tulee sujumaan hyvin :)

    VastaaPoista

antaa palaa