12/25/2016

absurdia


Joulukuun alussa käytiin Helsingissä familiarin kanssa, siihen liittyi paljon paniikkia ja ahdistusta, mennä Vuosaareen yötä ja liikkua metrolla, siihen liittyi vainoharhoja ja varovaisuutta. Me käytiin jouluostoksilla ja näkemässä frendejä, museoissa, mäkkärissä.
  Vuokin mäkkärin valo oli sammunut, mulle se oli muutakin kuin pelkkä valo, hehkuviini Helsingin kaduilla maistu hyvältä, samaan metrovaunuun tuli tuttuja, hermosavut.
   Mua ei kiinnosta mitä sulle kuuluu, kysyn silti, koska mua ei kasvatettu epäkohteliaaksi. Myrtsi 560, toimiiko dösä aikakoneena.
Litra maitoa alepasta minuutti ennen sulkemista, shokki punasissa valoissa, girl sul on suu auki.

  Nykyään kotona ei tarvii enää sulkea ovia
ovia mihinkään, koska kissat ei ole enää kulkemassa
jokaisesta raosta mistä mahtuvat

Jokainen ilta
mä luen muutaman runon
alleviivaan parhaimmat lainit
parhaalla kynällä
ja olo on heti onnellisempi






Jos mä saisin päättää, mä olisin syntynyt pojaksi.
     Mä olisin tosi cool ja tuoksuisin hyvältä
mulla olis ihana hymy ja olisin oikeesti tosi fiksu poika

   Musta tuntuu, etten tyttönä voi tehdä niitä siistejä juttuja
joita mun ihailemat pojat tekee
  ja mä oon kateellinen

Ei mun perään katsota kadulla jos mä tuoksun hyvältä
  Ei mua ihailla mitenkään jos mä oon hyvännäkönen
Jos mä oon itsevarma, mä en oo mikään alfa
 mä oon bitch.

Välillä vituttaa olla tyttö.



Mä kävin maman ja syssen kanssa Ranskassa Nizzassa. Mä en tykkää tollasista lomakohteista, mä tykkään isoista kaupungeista, missä on kohteliaita ja kauniita ihmisiä. Nizzassa oli kyllä kohteliaita ja kauniita, mutta se paikka oli liian pieni mun makuun.
  Ympäriltä huokui sellanen arvostus muita ihmisiä ja maailmaa kohtaan, siellä täällä käveli aseisatautuneita sotilaita jotka hymyili väsyneesti, kun niiden ohi käveli ujosti.

  Mä rakastin niitä Nizzan museoita, Marc Chagall on mun lemppari. Mä vaan rakastan sen tyyliä ja mulle tulee mieleen Notting Hill. Mä haluan olla isona taiteilija, mä haluan olla taiteilija joka tekee jotain, mä haluan olla jotain.
   Mä oon aina halunnut kävellä Ranskassa patonki kainalossa, punkkupullo toisessa handussa, vaikka ikää onkin vasta viistoista. Ja sit koska mä halusin, mä kiiruhdin patongin ja pullon kanssa alas Nizzan vuorelta kohti meidän hotellia.
   Iltaisin Nizzan valot oli upeat, kun me mentiin maailmanpyörään ja nähtiin koko kaupunki ylhäältä.




Joku poika tulee Tuurin vessakäytävällä vastaan
me vaan tuijotetaan toisiamme
ohitetaan toisemme
mutta tuijotetaan yhä
käännetään päätä taaksepäin ja tuijotetaan nii kauan
että poika kääntyy kulman taakse

Sisko kysyy hämillään
tunnetaanko me
mä pudistan päätä
ja hymyilen


Joululahjaksi liput Coldplayn keikalle Göteborgiin.
Mä oon ollu ihan vitun ulapalla viimesen kuukauden. Ei hajuakaan mitä tapahtuu ja millon, kaikki vaan menee ja mä kuljen sumussa.




tummat silmänaluset on seksikkäitä
joku sano
ja mä vaan virnuilin



8 kommenttia:

  1. oot lovea t lili

    VastaaPoista
  2. Mulla on välillä samoja fiiliksiä, että vituttaa olla tyttö! Muutenkin tosi hieno teksti..

    VastaaPoista
  3. Kaikkee me tytöt joudutaanki kestää.

    VastaaPoista
  4. Hyvin kirjoitettu teksti ja toi on kyllä totta! Tykkään myös bannerista :-)

    VastaaPoista

antaa palaa